SI PELUKIS WARKAH BERMADAH

Cantik tak semestinya Sempurna,
Hodoh tak Semestinya cacat,
yang baik DiSangka Durjana ,
Yang Jahat diikuti cepat.

jikalau mendung,belum tentu turunya hujan.
Jikalau hujan,belum tentu datangnya petir.
jikalau petir,belum tentu bersaingkan taufan,
jikalau diberi hidayah,sudah tentu Allah terlalu hampir.
selamat datang ke Blog Saya ini ok.. Chil~ =D

Sunday 28 August 2011

[TIP] Bangun Subuh


Assalamualaikum semua !!=)..Selamat pagi yaw...ok..Pagi2 ni abg Bro nak Berkongsi Satu TIP Khas Utk Awak-awak ni semua yang Liat nak bangun subuh..hahaha..Abg Bro Tau ,Semua nya Liat kan ???betol tak??....TAK?Alhamdullilah bagi yang tak tu yek.hehe..
  Dalam 5 kali solat seharian,Solat yang paling payah,paling sakit nak tunaikan ialah Solat SUBuh ..kenapa??Padahal Pegi skola pagi ,pas mandi tu amek la mse 2 minit solat 2 rakaat?Susah ke?haaaaa....Pelikkan?.."Allah Berfirman bahawa Siapa Yang mEngigati ku Diwaktu Lapangnya,Nescaya Aku akan mengingatinya Diwaktu Sempitnya." Jadi Jika kita bangun pagi-pagi,Kita akan Dikurniakan ketenangan Jiwa,Diperluaskan Rezeki dan Minda Kita akan Terbuka Sejurus mempunyai Daya tahan badan yang utuh.
SO!TIP-Tip Untuk bangun PAgi Subuh!!..

Tip-Tipnya Adalah!!!!

  1. Tidur Pasang Kipas dan Hunuskan Pada Diri adik Dan Jangan Tidur pakai Selimut(Bila Dtgnye subuh  mu tk tahan ni haa Dek Kipas Yg Sojuk)Toruih Bangun Jgn BAnyak Songeh lgi.hehe.
  2. Sebelum Tidok tu Kita Diharuskan Melakukan Pekara2 Remeh dan Mudah Iaitu,Berzikir Bismillah 21 kali,Supaya Allah membukakan Hati kita Apabila Sampai waktu Nya.
  3. Bacalah Ayatul-Kursi,Sebab Terdapat 1001 Kelebihan Ayat tersebut jika dibaca tak kira hendak tidur ke ape ke.Allah Akan Menutuskan 2 Malaikat yang gagah perkasa untuk menjaga adik-adik semasa tidur.So klu adq nak kene tutup telinga ngan SETAN,Malaikat itu akan Kejor SEth tan itu sampai berKICAP dikerjakan Malaikat.
  4. Sebelum tidur,Doa pada tuhan."YaAllah,Kau bukakan hati ku bila Tiba Waktu Solat Subuh mu amin"\
  5. Tips seterusnya adalah,Sebelum tidur Bayangkan Lah Bertapa sakitnya jika kita tidak sOlat dan dihukum di Api Neraka.huihhh Takotn

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SIAPA NAK JADI DEALER TOUPUP

SIAPA NAK JADI DEALER TOUPUP
INI KERJA PART TIME SESUAI PADA SEMUA PERINGKAT USIA>

SINI ADA BLOG YANG BEST.LAI-LAI..=D