SI PELUKIS WARKAH BERMADAH

Cantik tak semestinya Sempurna,
Hodoh tak Semestinya cacat,
yang baik DiSangka Durjana ,
Yang Jahat diikuti cepat.

jikalau mendung,belum tentu turunya hujan.
Jikalau hujan,belum tentu datangnya petir.
jikalau petir,belum tentu bersaingkan taufan,
jikalau diberi hidayah,sudah tentu Allah terlalu hampir.
selamat datang ke Blog Saya ini ok.. Chil~ =D

Sunday 28 August 2011

Kenapa Anuar Ibrahim Sering DiJatuhkan??

Assalamualaikum Semua Penghuni2 blogger!..ilOVe2Blogging heheh...
ok Mengikut Tajuk kita Hari ni,Kita nak Cerita PAsal Politik Sedikit boleh Semua??..heheh...Tak Boleh tkper..Boleh Tgk Post yang lain..hehe..OK..Abg Bro Sendri Pelik.Kenapa Anuar Ibrahim NI Selalu Dijatuhkan Oleh Orang2 Atasan WalHal,Ramai lagi Pihak Pembangkang Yang Boleh MEnggugat Kedudukan pEnyokong-Penyokong BN .Tetapi KEnapa ANUar Juga YAng Selalu Diperkatakan?

 NI Serba Serbi Tentang Ketua PEmbangkang DiParlimen Kita.hihih..



Tenang aje muka dia.Siap tunjuk Good LAgi Bro.huhu..Salute lu ar BEb.hehe

Datuk Seri Anwar bin Datuk Ibrahim Abdul Rahman (lahir 10 Ogos 1947) adalah seorang ahli politik Malaysia berbangsa Melayu, bertindak sebagai ketua Pembangkang di Parlimen Malaysia, di atas kapasitinya sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh. Di peringkat akar umbi, Datuk Seri Anwar merupakan penasihat Parti Keadilan Rakyat dan ketua umum Pakatan Rakyat. Semasa awal kerjaya politiknya, beliau merupakan 'anak didik' Tun Dr. Mahathir bin Mohamad, tetapi kemudiannya tampil sebagai seorang pengkritik Tun Dr. Mahathir yang lantang.

Dalam tahun 1999, beliau telah dijatuhi hukuman penjara selama enam tahun kerana didapati bersalah di atas kesalahan penyalahgunaan kuasa. Pada tahun 2000, iaitu selama sembilan tahun kerana didakwa melakukan kesalahan di luar tabii (liwat). Walau bagaimanapun, pada tahun 2004, mahkamah, Mahkamah Persekutuan Malaysia telah mengugurkan sabitan kesalahan liwat kerana pihak pendakwa raya gagal mengemukakan bukti yang kukuh tanpa sebarang keraguan bahawa perbuatan meliwat tersebut telah berlaku. Oleh itu beliau telah dibebaskan. Pada Julai 2008, beliau telah ditahan sekali lagi atas tuduhan dakwaan bahawa beliau telah meliwat pembantu peribadinya. Kes tersebut sedang disebut di mahkamah tinggi Malaysia.

Pada 26 Ogos 2008, Anwar telah berjaya memenangi pilihan raya kecil Permatang Pauh dengan menewaskan calon BN yang juga ADUN Seberang Jaya, Arif Shah Omar Shah bersama-sama calon AKIM Hanafi Mamat seterusnya kembali ke parlimen sebagai ketua pembangkang Malaysia. Beliau telah menyatakan perlunya liberalisasi, termasuklah satu kehakiman dan media, untuk melawan rasuah endemik yang beliau mendakwa ia menjadi sebab penolakan negara menjadi status sebuah negara yang gagal.
Anwar merupakan satu-satunya warga Malaysia yang pernah tersenarai di dalam 100 orang yang dikatakan paling berpengaruh di dunia oleh majalah Time iaitu pada 2008.

Haaa..Paham Tak korunk NISemua??So Apakitanakkata lagi kan?..Dah Sah2 Dia Orang Paling BErpengaruh .Memang la orang takut dengan dier..huhuh..Ada Orang cakap.Dulu K**aja*n Banyak Makan Duit Kita semua.Dieorang Banyak Rasuah2 dalam Buat2 pembangunan.Sebab Tu dulu banyak Bangunan yang Runtuh,Jambatan Roboh macam2 la berlaku..Lagu ni La Anuar Tampil Membangkang.Menyaman Siapa Saja Yang Makan Duit atas angin ni.Jadi,Orang tak Suka dengan Dia Sebab Cara Dia terlalu Islamik Kate Nya..hmmmmmmmmmm..Kalau Di yang pimpin Malaysia,Dia akan Kenakan Tindakan Undang Memotong tangan Bagi PEsalah Curi,dan Hukuman Hudud Bagi Zina.

P/s : Abg Bro Lagi suka Kalau Dia Gubal Undang-undang jadi macam tu skali straight.Baru la aman Nak Duduk Kat Malaysia Ni.Ni Tak Rasa Macam Duduk Kat Negara Afriqa pulak haha..Gaduh sini,gaduh Sana,Apakita mau Kata??Lu satu kaum pun mau Gaduh Pun Aduyai..osh..Pikir2kan Lah ek..Wasalam,.=)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SIAPA NAK JADI DEALER TOUPUP

SIAPA NAK JADI DEALER TOUPUP
INI KERJA PART TIME SESUAI PADA SEMUA PERINGKAT USIA>

SINI ADA BLOG YANG BEST.LAI-LAI..=D