SI PELUKIS WARKAH BERMADAH

Cantik tak semestinya Sempurna,
Hodoh tak Semestinya cacat,
yang baik DiSangka Durjana ,
Yang Jahat diikuti cepat.

jikalau mendung,belum tentu turunya hujan.
Jikalau hujan,belum tentu datangnya petir.
jikalau petir,belum tentu bersaingkan taufan,
jikalau diberi hidayah,sudah tentu Allah terlalu hampir.
selamat datang ke Blog Saya ini ok.. Chil~ =D

Sunday 28 August 2011

Rahsia Minda separa seDar??Wah...!




Assalamualaikum semua!!!...OK..Entry Kali ni Pula Abg Bro nak Bagi tau Satu RahSia Yang taK Semua Orang taU tw!..So Klau Sapa Yang bace Entry Ini Amat lah Beruntung Hamba Allah Tersebut ya..hehhe.=)..
So RAhSia apa Yang Abg Bro Nak Bagi Tau ni??haaaaa...Penah Dengar tak MindPower?..Atau Dari Bahsa Orang Jawa Tengah panggil Kebatinan...hahahah..Ok..Untuk Pengetahuan Anda Semua.

  1. Secara Purata Semua Manusia Hanya Menggunakan 10% kuasa minda atau otak nya.
  2. 90% capacity otak atau minda tidak digunakan dan hanya dipenuhi dengan sel2 negative.
  3. dalam 10% purata otak kita digunakan untuk menghafal ,mengerakkan tubuh badan,bernafas,berfungsinya semua pancaindera normal.

10% jek kita semua guna??Wah...Bayangkan Kalau kita guna 100%???Apa kita nak Kata??fuh..Mesti ley jadi Genius macm Adi Putra kan..huhuh....

So, definasi minda ...minda kita sebenarnya ada dua bahagian iaitu minda sedar dan minda separuh sedar. Minda sedar adalah minda yang “zahir” dan ia membolehkan kita mengawal bahagian luar badan kita. Minda separuh sedar pula adalah minda yang “batin” dan mengawal bahagian badan yang lain tidak dapat disedari kita.Minda sedar menggunakan logik dan penaakulan deduktif. Ia bergantung kepada 5 deria kita iaitu penglihatan, hidu, bunyi, sentuhan dan rasa. Kita memperolehi pengetahuan-pengtahun kita melalui 5 deria ni.
Sama ada Anda sedar atau tidak, kedua-dua bahagian minda ni saling berhubung. Anda saling berhubung dengan minda sedar. Semua perasaan Anda, tanggapan Anda, pemikiran mahupun tindakan Anda lahir dari minda sedar dan di simpan dalam minda separuh sedar



APA YANG DAPAT KITA LAKUKAN JIKA MINDPOWER KITA DIAKTIFKAN??


 





Jika mind power kita dapat dikeluarkan atau diaktifkan,kita mampu mengahafal Al-quran satu juzuq dengan mudah...bukan tu jek..kita dapat merasakan aliran aura dalam badan..kalau awk semua penah tengok cerita naruto??haaaa...Cakra tu mmg bukan direka2..tapi memang wujud pada setiap badan manusia..fuh..Abg Bro mmg tak tipu korunk semua..Shuuuhhh jgn bising2..Tau tak mindpower ni boleh melakukan aktiviti metafizik..Tau ke ape tu meta fizik??hahaha..Contoh, Healing mind,Magnetism,lucid dream,mengerakkan objek menggunakan minda (telekenisis) and astral advanture...HAHAHH..Mesti korunk tak paham kan ape benda la abg Bro ni Tulis.huhu..Klu tk paham G Kt abG G(GoogLe)..Search.ok..Tak pon nti abg BRo terangkan kt Entry lain ok??!..hehe..

CARA2 MENGAKTIFKAN MINDA SEPARA SEDAR IALAH


  • Bermeditasi atau Bertakfur
           Cara ni paling Senang and Mujarab.Jika Kita bermeditasi atau bertakafur.Minda kita akan relax dan tenang.Cara ni untuk menukar gelombang otak daripada Gelombang BEtHa Ke Gelombang AlPha.Bila Seorang itu berjaya Mencapai tahap Alpha.Otak dia akan lebih sel2 postif daripada negative.Seperti gambar dibawah ini.






Pada kotak "sebelum"otak masih dalam tahap Beta.Warna merah yang terhasil tu effect daripada tekanan2 atau stress kehidupan . Jika Jalur merah itu terlalu banyak,maka Kepala kita akan pening2 sakit2..cm tu lah..Pada kotak "selepas" pula.otak Sudah Berada Ditahap AlpHa Selepas Bermeditasi atau bertaFakur.Hanya jalur Biru sahaja yang kelihatan.Ini Bermakna Tiada tekanan Perasaan Yang berlaku,.yang ada hanya lah ketenangan dan kedamaian dalam fikiran itu.


  • pernafasan terarah
              Melakukan Penafasan Secara sistamatik.Menarik Oksigen melalui Hidung dan hembus melalui mulut.Teknik ni juga digunakan pada Teknik Meditasi.Tetapi Meditasi Lebih kepada teknik imaginasi.Atau Visual tehcnic.(betol ke aku eja.haha)..Langkah pertama..Tarik Nafas Selama 8 saat.langkah kedua,Tahan 2 saat,langkah ketiga hembus secara perlahan sehingga 8 saat.Ulang 3 langkah tersebut sehingga anda mendengar satu desingan yang kuat dalam otak.itu bermakna anda sudah hampir capai tahap Alpha.Teknic Ni boleh dilakukan apa2 posisi pun.Duduk,Baring,meniarap,terlentang.tetapi disaran dilakukan secara posisi berbaring.Senang cita lakukan sebelum tidur.Pastikan semua aktiviti otak dihentikan dan focus pada pernafasan sahaja.Kalau boleh,jangan menggerakkan tubuh walau Satu jari pun...

Ok..selesai sudah entry ni..Bagi sesiapa yang nak mencuba boleh cuba sorang2 kt bilik.Ok..Tkde ruginya pun..Malah awk semua akn dapat merasakan keuntungan dlm diri.Abg bRo Da lakukan ni.Sekarang Abg Bro Hendak menguasai Tentang Astral adventure..hehe..Di Entry yang Lain Abg Bro akan ajar teknik menguasai Astral adventure iaitu mengeluarkan minda dan travel far from body,hohoh..ok..selamat Beramal..Yang baik datng dari Allah,Yang buruk Datang dari diri kita sendiri.Assalamualaikum...












No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SIAPA NAK JADI DEALER TOUPUP

SIAPA NAK JADI DEALER TOUPUP
INI KERJA PART TIME SESUAI PADA SEMUA PERINGKAT USIA>

SINI ADA BLOG YANG BEST.LAI-LAI..=D