SI PELUKIS WARKAH BERMADAH

Cantik tak semestinya Sempurna,
Hodoh tak Semestinya cacat,
yang baik DiSangka Durjana ,
Yang Jahat diikuti cepat.

jikalau mendung,belum tentu turunya hujan.
Jikalau hujan,belum tentu datangnya petir.
jikalau petir,belum tentu bersaingkan taufan,
jikalau diberi hidayah,sudah tentu Allah terlalu hampir.
selamat datang ke Blog Saya ini ok.. Chil~ =D

Sunday 28 August 2011

Cinta Yang Kecewa

Assalamualaikum w.M.A

Hai Semua Kawan2,Sehat ke Hari ini??Ada yang sakit ke?
Kalau ada yang sakit tu.Anggaplah Sebagai PENGHAPUS DOSA-DOSA kita yek!.=)

Disebabkan Abg Bro Sudah Putus Cinta yang Dibina Selama 2 tahun 27 hari dengan ToooooOTH**..abg Bro nak Post tentang Cinta .
Mesti awak semua ni suka kalau bab-bab cinta ni kan.hihih..
Ok,Pertama sekali Abg Bro nak Ucapkan Selamat Berbahagia Kepada SIDia yang sedang bahagia bersama Pasangan Ideal nye yang baru.Same2 kite doakan Dia ea..

Apa Itu Cinta??
Cinta itu adalah perasaan sayang yang timbul ikhlas dari hati seseorang yang normal dan waras.perasaan sayangnye berbeza antara sayangkan Ibu dan Sayangkan SiDia.

Bila Ia dikatakan AKU sedang BerCINTA?
Cinta akan Berlaku apabila Seseorang lelaki atau wanita yang Sanggup dengan hatinya yang tulus dan ikhlas untuk hidup bersama dan menjalinkan Hubungan SilaturRahim Bersama Bukan Muhrim.Jadi Cinta akan Berputik Jika Bertepuk Dua-dua belah Tangan.


Tapi,Cinta Abg Bro Macam mana Pulak?hmmmmmmmmmmmm..Susah nak diDecryptkan lagi.Mungkin Allah Pisahkan Kami ada Hikmah Disebaliknya.erm.

Adik-adik kat luar sana Abg Bro tak menggalakan awk semua Bercinta pada saat persekolahan.Sebab,Cinta pada zaman Persekolahan adalah Cinta Buta.SEBAB Abg APe ABg BRo??,.,

DIantara ayat2 yang tak sedar diri.

  1. Abg takkan Lepaskan Sayang walau gagal SPM macam mana pun.
  2. Nanti bila kita Da kahwin,Abg Nak Belikan Ayang Cincin EMas..kalau boleh Emas Yang Disalut Belian,,,ayo..
  3. Kalau kerana Sayang ,Gunung yang tinggi sanggup abg daki,LAut yang dalam Akan Abg selami,Apa jua rintangan Api,akan jua abg Tangani,hanya Kerana Mu Sayang.(Lipas Lalu tepi kaki jek da melenting,,cakap jek besar.)
  4. Makan Tak Lena,tidur tak lalu,Mandi Tak Kenyang,Minum Tak basah sebab rindukan Sayang..(Padahal kat rumah melantak macam orang sesat 10 hari dalam hutan.)
  5. Cinta ku hanya padamu sayang,takde yang lain lagi,jangan Peduli apa Orang Fitnah sayang.(Tetiba Tersalah Hantar mesej kat Awek No 3.).Mampos.
  6. Abg,Sayang Dah taknak orang lain ,cuma abg sorang dihati ayg,takde sape yang dapat menggntikan abg dalam hati ni.(Bila kene tengking sikit jek ngan pakwe dier..Melenting dia macam Orang Sawan).
  7. kalau Ayang takde duit,ayang bagi tau abg ea.nanti abg bagi duit abg sikit(Tak tau Duit yang dipakai tu duit mak pak dier.)..

banyak lagi ayat2 yang munafik macam tu,tapi cukup la tu kan sebagai contoh.jadi awak semua pikirkan,kita ni keje pun tak lagi,rumah pun masih berkongsi dengan mak Bapak,Makan minum pun owg laen yang jaga..ADA HATI NAK KAHWIN DENGAN ANAK DARA ORANG.

jADI lebih baik kita cari cinta Allah dari mencari cinta sesama manusia yang belum pasti balasannya.Tak Salah kalau nak Bercinta,Tapi cermin dulu diri tu,Layak ke tidak nak bagi harapan kat orang lain.Sanggup ke setia,Sanggup ke berkorban apa juga.hmmmmmmmmmmmm...
OK.Jumpe lagi dientry setrusnya ok semua!!!..",Cinta Monyet Cinta Binasa,CInta Allah kekal selamanya"






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SIAPA NAK JADI DEALER TOUPUP

SIAPA NAK JADI DEALER TOUPUP
INI KERJA PART TIME SESUAI PADA SEMUA PERINGKAT USIA>

SINI ADA BLOG YANG BEST.LAI-LAI..=D