SI PELUKIS WARKAH BERMADAH

Cantik tak semestinya Sempurna,
Hodoh tak Semestinya cacat,
yang baik DiSangka Durjana ,
Yang Jahat diikuti cepat.

jikalau mendung,belum tentu turunya hujan.
Jikalau hujan,belum tentu datangnya petir.
jikalau petir,belum tentu bersaingkan taufan,
jikalau diberi hidayah,sudah tentu Allah terlalu hampir.
selamat datang ke Blog Saya ini ok.. Chil~ =D

Sunday 28 August 2011

[Fail]Ditelan Pasir jerlus.hish3.?



Remaja ditelan lubang pasir



JAMES bernafas melalui tiub oksigen ketika dia sedang diselamatkan dari lubang pasir di sebuah pantai di Pulau Rhode, Amerika Syarikat.


PERCUTIAN sebuah keluarga di pantai Pulau Rhode, Amerika Syarikat (AS) bertukar menjadi mimpi ngeri apabila salah seorang daripada anggota keluarga itu terperangkap dalam lubang pasir.Menurut sebuah akhbar semalam, salah seorang anggota keluarga itu, James Boydden, 17, menggali pasir di pantai tanpa menyedari ada rongga lubang sebelum dia disedut sedalam 2.44 meter.Adiknya, Andrew  bapanya, Ken, yang menyedari kejadian itu segera membantu James yang semakin tenggelam ke dalam lubang tersebut tetapi gagal untuk mengeluarkan.Bapanya menggali lubang itu selepas tubuh James disedut dan berjaya menemui kepalanya yang sudah ditimbus.Kepala James kemudian dibersihkan oleh bapanya daripada pasir tetapi tubuh remaja itu masih tertimbus.Lebih 100 anggota bomba dan petugas kecemasan bergegas menyelamatkan remaja itu yang terperangkap selama dua jam dalam lubang pasir.
Menceritakan pengalamannya, James berkata: "Ia bukan seperti konkrit. Saya tak boleh berdiri dan melakukan banyak pergerakan. Pasir memasuki mulut dan paru-paru saya. Karbon dioksida mula meracuni saya."
Remaja itu bernafas dengan menggunakan tiub oksigen semasa kakitangan bomba melakukan usaha untuk menyelamatkannya. Selepas dikeluarkan, James dibawa ke sebuah hospital kerana mengalami hipotermia.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SIAPA NAK JADI DEALER TOUPUP

SIAPA NAK JADI DEALER TOUPUP
INI KERJA PART TIME SESUAI PADA SEMUA PERINGKAT USIA>

SINI ADA BLOG YANG BEST.LAI-LAI..=D