SI PELUKIS WARKAH BERMADAH

Cantik tak semestinya Sempurna,
Hodoh tak Semestinya cacat,
yang baik DiSangka Durjana ,
Yang Jahat diikuti cepat.

jikalau mendung,belum tentu turunya hujan.
Jikalau hujan,belum tentu datangnya petir.
jikalau petir,belum tentu bersaingkan taufan,
jikalau diberi hidayah,sudah tentu Allah terlalu hampir.
selamat datang ke Blog Saya ini ok.. Chil~ =D

Tuesday, 6 September 2011

Taubat apabila Diperlihatkan Azab Neraka






preview image


Sedang dia berbaring untuk melelapkan mata,tiba2 terasa sakit diibu jari ibarat disentap2 ditusuk2 jarum,Organ2 dalam bergegar macam nak runtuh rasanya.Tiba-tiba, dia merasakan badannya seperti keluar sesuatu.Lupa-lupanya,Roh dalam badannya keluar dari jasadnya.Dia berfikir yang dia sedang bermimpi.namun tidak sekali,Dia dapat berfikir dengan baik dan melihat dengan jelas jasadnya itu.


Tiba-tiba ,Dia berada Disuatu kawasan yang lapang.Tiba-tiba persekitaranya jadi gelap segelap2nya didunia ini.namun ,Perasaannya dapat merasakan Gelap yang dia rasakan itu,Tidak dapat diungkapkan dengan kata-kata.Tiba-tiba dia ternampak 2 mahkluk Allah Seakan-akan Manusia,berpakaian seperti berihram,Namun tidak dapat dikenal pasti adakah Makhluk itu lelaki atau pun perempuan kerana,mukanya terlalu bersinar hingga sukar untuk mengenalpasti.


Tiba-tiba makhluk itu membawanya kesuatu tempat yang dia sendiri tidak tahu.Sedang dia berjalan ketempat yag dituju itu.Dia merasakan Bahang seluruh tubuh badan.Dia dapat rasakan Kulitnya mula semacam ingin mengelupas kerana terlalu panas.ALANGKAH terkejut apabila sipemuda itu terpandang kearah hadapannya.


Terlalu ramai manusia yang berlainan jantina sedang menjerit-menjerit kesakitan,menangis air mata darah.Tiba-tiba makhluk itu menunjukkan pemuda itu akan satu kelompok itu.Kelompok itu,seakan-akan berlari-lari tanpa tujuan sambil memegang Gelas Lut sinar Yang berisikan air warna merah yang sangat mengelegak.sambil Itu,Sekelompok Sependerhaka itu,meminum air itu dengan lahapnya.Tiba-tiba,Badan mereka seperti cair dan cair hingga hancur satu badan dan Tubuh itu kembali seperti biasa,Dan Perkara itu berulang-ulang kali tidak berhenti sakitnya.Makhluk itu berkata,Itu lah Azab bagi orang yang Meminum Arak.


Dalam dia menyaksikan penderitaan itu sambil pemuda itu menangis,tiba-tiba dia terdengar suara perempuan yang menjerit sekuat-kuat hatinya.Alangkah terjekutnya pemuda itu apabila perempuan itu diheret diatas batu yang tersusun rapi,batu itu sangat tajam seperti ada jarum diatas batu itu.Badan pemuda itu menggeletar seakan tidak dapat menahan melihat penderitaan perempuan itu.Tubuh perempuan tu diseret oleh satu makhluk yang sangat besar,sedikit demi sedikit badan wanita itu tercabut,tersiat satu persatu.Seperti dikisar oleh pengisar daging.Makhluk itu bersuara lagi,Itulah hukuman Bagi si PenZINA.




Pemuda itu menangis sekuat-kuat hati dia kerana ketakutan.Pemuda itu berkata didalam hati.Terlalu banyak dosa yang dia lakukan.dia sipeminum arak tegar.dan sipenzina tegar.Dia menangis ,seperti tidak ada lagi peluang baginya untuk bertaubat lagi..


2 makhluk yang bersinar-sinar itu membawanya kehadapan sedikit dari tempat penyiksaan itu.dia ternampak ada satu tempat yang sangat indah pandangannya.Pohon meribun-ribun,ramai penduduk disitu yang mendiami tampat itu.di ingin pergi kesitu,tetapi makhluk seakan malaikat itu,melarangnya,dan hanya dapat menikmatinya daripada jauh sahaja.


Kelihatan lelakinya,berpakaian seperti jubah.ada yang berwarna warni.ada yang putih,hijau daun,biru laut dan macam2 lagi.Mereka seakan-akan mendoakan kesejahteraan antara satu sama lain.Adakah itu Syurga?..dia tidak pasti.tetapi dia dapat merasakan kedamaiannya hanya melihat dari jauh sahaja.aroma yang wangi itu dapat dihidu,.Bau wanginya,tidak dapat dibandingkan dengan pewangi yang berada didunia nyata ini.bau an wangian itu,seperti dapat dia melelapkan mata sesegarkan mindanya.


tiba-tiba dia,Dia seperti tercampak kesuatu tempat yang agak jauhnya.dan terjaga daripada lamunan mimpinya yang nyata itu.Dia mengeletar seluruh badan.Basah seluruh tubuh berkeringat.
Akhirnya pemida yang buta hati itu,bertaubat sesungguhnya taubat.dan menjadi hamba 


Allah yang abdi.
gambaran semata2




Credit to : MASTIKA .
Notataubat :cerita ini benar belaka,bukan direka-reka..





3 comments:

Paris Hilton (M) said...

ouhh insaf2~~
blog awak ok, rjin2 blogwalking ya ^^
cuma yang kat bawah ni mcm lambat loadaing je.
eh yeke? sian kat meke yg gna berokband..uhukk

~ku hanya seorang insan~ said...

part yg maner ek??..
hihi..thank cik paris.

sergeant keroro said...

nice sharing. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SIAPA NAK JADI DEALER TOUPUP

SIAPA NAK JADI DEALER TOUPUP
INI KERJA PART TIME SESUAI PADA SEMUA PERINGKAT USIA>

SINI ADA BLOG YANG BEST.LAI-LAI..=D